Artykuły

Nasi uczniowie odnieśli sukcesy na Dniu Filologii i JMB w PWSZ w Koninie

“Języki (nie)obce to klucz dostępu do świata” pod takim hasłem 21 grudnia 2021 został zorganizowany Dzień Filologii i JMB w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Koninie z uwagi na czas pandemii impreza odbywała się na platformie Teams. Koordynatorem spotkania była pani Ewa Konieczna menedżer kierunku filologia. W ramach tego wydarzania uczniowie z naszej szkoły wzięli udział w dwóch konkursach. Pierwszy z nich to Konkurs Recytatorski, którego myśl przewodnią stanowiły słowa Fiodora Dostojewskiego “To live without hope is to cease to live.” Tematyka utworów prezentowanych prze uczestników musiała być związana z nadzieją. W zmaganiach uczestniczyły Oliwa Sudolska i Zofia Piechocka z klasy 2 LO, Kinga Okupska z klasy 3 LOg oraz Kinga Bystrzycka z klasy 3 TEg pod opieką p. Anny Malickiej. Dziewczyny pięknie wyrecytowały utwory co nie umknęło uwadze jury, które przyznało wyróżnienie Kingdze  prezentującej utwór “A Boy In Hope” autorstwa Marilyn Lott. Natomiast pierwsze miejsce zajęła Oliwia, która zaprezentowała utwór “Do Not Stand At My Grave And Weep” napisany przez Mary Elizabeth Frye. Natomiast w Konkursie Krajoznawczym reprezentowali nas uczniowie z klasy 3 Log w składzie Dominika Zakrocka, Paweł Kowalczyk oraz Jakub Richter pod opieką p.Marty Cichej. Zadanie uczniów polegało na udzielaniu odpowiedzi na pytania dotyczące kultury, historii, geografii, polityki, architektury oraz życia codziennego Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Republiki Federalnej Niemiec, Austrii, Szwajcarii i Lichtensteinu. Nasza dry]użyna wykazała się ogromną wiedzą zajmując 2 miejsce w konkursie. Ponadto uczniowie klasy 3 TEg wysłuchali 2 ciekawych wykładów towarzyszących temu wydarzeniu. Pierwszy z nich nosił tytuł ‘Be brave and travel! - a short tour around English-speaking countries’ jego autor dr Adam Świątek przedstawił informacje, które będą przydatne dla osób podróżujących do anglojęzycznych krajów. Drugi przeprowadzony przez dr Marka Derenowskiego “The Australian Aborogines” dotyczył rdzennych mieszkańców Australii. Oba były wygłoszone w języku angielskim dzięki czemu uczniowie mieli możliwość rozwijania swoich umiejętności w tym zakresie. Jeszcze raz gratulujemy wspaniałego występu naszym uczniom. 

Anna Malicka