Zespół Szkół Ekonomiczno - Administracyjnych
im. St. i Wł. Grabskich

W poniedziałek - 14 marca oraz środę - 16 marca, miałam przyjemność odwiedzić uczestników projektu “Ekonomik za granicą - międzynarodowe praktyki zawodowe”, którzy w ramach programu Erasmus + odbywają praktyki w Reggio Emilia oraz Parmie. Wspólnie z naszą koordynatorką z organizacji partnerskiej IFOM, panią Celiną Orzechowską wybrałyśmy się w przejażdżkę po Parmie. Na początek mieliśmy okazję zobaczyć jak Basia Świątek i Krzysiu Jędrzejczak obsługują gości hotelowych w Link 124 w porze śniadania. Oboje są odpowiedzialni za dbałość o estetyczny i czysty wygląd sali restauracyjnej. Ponadto zajmują się obsługą klientów, sprzątają po śniadaniu, serwują kawę i nakrywają do lunchu. Osoba odpowiedzialna za młodzież była pod wrażeniem ich umiejętności. Podkreślała, że świetnie sobie radzą i myślała, że są oni studentami turystyki. Następnie zawitaliśmy do Students’ Hostel Leonardo, gdzie praktyki odbywają Ola Dudzińska, Karolina Gnatowska oraz Marcin Darul. Karolina jest odpowiedzialna za obsługę części restauracyjnej w porze śniadania, sprzątanie po śniadaniu oraz serwowanie kawy. Ola zajmuje się room service, czyli dbaniem o pokoje hotelowe. Do jej zajęć należy sprzątanie pokoi, wymiana pościeli oraz ręczników czy przygotowanie prania. Natomiast Marcin zajmuję się podawaniem lunchu oraz sprzątaniem po jego wydaniu. Również w tym miejscu usłyszeliśmy same dobre słowa na temat naszych uczniów. Opiekun praktyk, pan Giovanni Bellavia podkreślał, iż cechuje ich sumienność, pracowitość oraz umiejętność szybkiego uczenia się swoich obowiązków. Ostatnim miejscem jakie odwiedziliśmy w poniedziałkowy poranek był NH Parma, czyli hotel, gdzie swoje praktyki odbywa Dagmara Szperka. Choć jest ona uczennicą technikum ekonomicznego w hotelu pracuje na recepcji. Dagmara zajmuje się rezerwacjami, dokonywaniem zameldowania oraz wymeldowania gości. Poza tym wykonuje operacje księgowe oraz bilans miesięczny czy zakłada karty hotelowe. Opiekunka Dagmary pani Jessica Palmieri chwaliła wysoki poziom jej umiejętności językowych oraz pracowitość. Mówiła, że uczennica jest bardzo skoncentrowana.

W środę w godzinach porannych udałam się do Reggio Emilia, gdzie swoje praktyki odbywają Emilka Piskorska, Emilka Antkiewicz oraz Krzysiu Borucki. Oczywiście towarzyszyła mi pani Celina Orzechowska. Z dworca do Students’ Hostel Ghiara pojechałyśmy autobusem. Na początek spotkałyśmy się z Emiliami, które są odpowiedzialne za room service. Dziewczyny rano dbają o czystość w patio. Później sprzątają pokoje w hostelu oraz wymieniają pościel. Krzysztof obsługuje część restauracyjną. Pracuje przy wydawaniu śniadania oraz serwuje kawę i dba o czystość w tej części hostelu. Młodzież przygotowuje również obiekt do konferencji oraz wydarzeń odbywających się w tym miejscu.